Ett framträdande med Vocal Six innebär scenisk energi, humor och de lämnar sällan någon i publiken oberörd. A cappella som måste ses! Om man ska man lyfta fram någon kommentar som ofta kommer efter ett gig så är det just detta, och det är ju roligt när man berör!

Sånggruppen Vocal Six bildades 1988. En eminent A Capella grupp som redan slagit världen med häpnad! De sex ursprungsmedlemmarna började sjunga ihop i skolan, och fortsatte sedan till bland annat studier vid Musikhögskolan i Malmö. Gruppen har uppträtt på ett stort antal scener och festivaler i Sverige och utomlands, i TV och radio, gett oräkneliga workshopar, samt gett ut sex CD-skivor. Bokas som: Show/sånggrupp, Vokalt coverband, middagsunderhållning, workshop, m.m.

Medlemmar: Niclas Kåse – Tenor Staffan Paulson – Tenor Stefan Högström -Tenor
Robert Green
 – Tenor Per Kockum – Baryton Peder Tennek – Bas

”Vi uppträder gärna, för oss själva eller med andra. Repertoaren är en blandning av jazz, rock och pop, svenska och engelska. Vi har samarbetat med olika arrangörer som exempelvis Länsmusiken, diverse festivaler, kulturprojekt, med flera. Genom åren har vi fått stor erfarenhet av att underhålla på stora och små företagsevents, fester och middagar, både på svenska och engelska, och vi anpassar oss lätt till rådande förutsättningar och önskemål.”

Workshop
Våra workshopar kan bestå av en dags aktiviteter eller en hel helg av olika interaktiva seminarier om takt, ton, rytm och groove, scennärvaro och dito skräck. Staffan och Niclas coachar även barbershop.
Vi arbetar med såväl små som stora körer, blandade eller inte, på körstämmor och med körförbund i Sverige och våra grannländer. Programmet skräddarsyr vi för varje tillfälle. Det perfekta sättet att avsluta ett sådant samarbete är naturligtvis med en gemensam konsert!

Välkomna med er bokning!

av Spigget