En duo som levererar 35 minuters sprängfylld melankoli och hypnotiska melodier – repertoar från både Ben och Rusty Flores. Alla som fallit för Christian Kjellvander borde rimligtvis tilltalas av det här.

Medlemmar:
Daniel Frank – sångare, låtskrivare
Andreas Ejnarsson – sångare, låtskrivare

Recension
”Att stå i Christian Kjellvanders skugga behöver inte vara något negativt. Helsingborgsbandet Ben hade uppförsbacke, skivbolaget la ner, samtidigt ville Christian Kjellvander ha med ett par av medlemmarna i sitt band.
Sen gick några år. Ett par man hann försvinna, en av ersättarna har också spelat med Kjellvander. Under nytt namn har bandet nu startat om – och det som först slår en med Rusty Flores är hur mycket det dova, återhållna tonläget påminner om just Christian Kjellvander. Samma lugn, samma frihet från påklistrade genremarkörer.
Detta är countryrock på maximalt avstånd från cowboyhattar och yeehaw-hurtighet. Med ett stillsamt, lätt gråtonat melodisinne och en botten av djupt vemod – som är lätt att uppfatta som mer svensk än amerikansk, hur mycket de musikaliska ramarna än kommer västerifrån.
Jag vill gärna kalla det mognad. Ben nådde aldrig så här långt.”/ Nils Hansson – Dagens Nyheter

Välkomna med er bokning!

av Spigget